IS အဖြဲ႕ကို အေမရိကန္၏ ေခတ္အမီဆံုး တိုက္ေလယာဥ္ F-22 မ်ား ပထမဆ

ေနာက္ဆံုးေပၚနည္းပညာသတင္းမ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာရင္း သတင္းမ်ား။

IS အဖြဲ႕ကို အေမရိကန္၏ ေခတ္အမီဆံုး တိုက္ေလယာဥ္ F-22 မ်ား ပထမဆ

Postby acmv » Fri Sep 26, 2014 7:53 pm

IS အဖြဲ႕ကို အေမရိကန္၏ ေခတ္အမီဆံုး တိုက္ေလယာဥ္ F-22 မ်ား ပထမဆံုးအႀကိမ္ လက္ေတြ႕တိုက္ခုိက္
Fri, 2014-09-26 16:08

Image

ယခုသီတင္းပတ္အတြင္း ဆီးရီးယား၌ ေလေၾကာင္း စစ္ဆင္ေရးမ်ားတြင္ ပါဝင္ခဲ့ျခင္းျဖင့္ အေမရိကန္၏ ေခတ္အမီ၊ အဆန္းသစ္ဆံုး တိုက္ေလယာဥ္ျဖစ္သည့္ F-22 Raptor မ်ားသည္ တိုက္ခုိက္ေရး က႑တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ လက္ေတြ႕ စမ္းသပ္ႏိုင္ခဲ့သည္။

Boeing ႏွင့္ Lockheed Martin တို႔ကဲ့သို႔ ကမာၻ႕အေက်ာ္ၾကားဆံုး ေလယာဥ္နည္းပညာ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားႏွင့္ အေမရိကန္ ေလတပ္တို႔ ပူးေပါင္းထုတ္လုပ္သည့္ F-22 မ်ားသည္ (၂၀၀၅)ခုႏွစ္ ကတည္းက အေမရိကန္ စစ္တပ္တြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေနေသာ္လည္း လက္ေတြ႕ တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ ပါဝင္ခဲ့ျခင္း မရွိေခ်။ အာဖဂန္နစၥတန္ႏွင့္ အီရတ္တို႔တြင္လည္း F-22 မ်ားကို အေမရိကန္က အသံုးမျပဳဘဲ ျပည္တြင္း၌သာ ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းေနေစခဲ့သည္။

F-22 သည္ ကမာၻ႕ ေခတ္အမီ၊ အဆန္းသစ္ဆံုး တိုက္ေလယာဥ္အျဖစ္ ညႊန္းဆိုခံရေလ့ရွိၿပီး အေမရိကန္ ေလတပ္တစ္ခုတည္းသာ အသံုးျပဳလ်က္ ရွိသည္။ အဆုိပါ ေလယာဥ္ကို အေမရိကန္၏ အရင္းႏွီးဆံုး မဟာမိတ္ ႏုိင္ငံမ်ားထံသို႔ပင္ ေရာင္းခ်ျခင္း မျပဳဘဲ ကန္႔သတ္ထားသည့္ မဟာဗ်ဴဟာ စစ္လက္နက္တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။

ယခုအခါ F-22 မ်ားသည္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ လက္ေတြ႕ တိုက္ခုိက္ေရး နယ္ပယ္တြင္ ပါဝင္လာၿပီး ဆီးရီးယားႏွင့္ အီရတ္နယ္စပ္ရွိ အစၥလာမ္မစ္ ႏုိင္ငံေတာ္ (IS) စစ္ေသြးႂကြအဖဲြ႕၏ အေျခစိုက္ စခန္းမ်ားကို ထိုးစစ္ဆင္ခဲ့သည္။ F-22 မ်ားကို ဆီးရီးယား စစ္ဆင္ေရးတြင္ ယခုသီတင္းပတ္မွ စတင္ကာ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳေနေၾကာင္း အေမရိကန္ရွိ ပင္တဂြန္စစ္ဌာနခ်ဳပ္က အတည္ျပဳ ေၾကညာခဲ့သည္။

ေခတ္အမီဆံုး ပဉၥမမ်ိဳးဆက္ (ေရဒါေရွာင္ကြင္းႏုိင္သည့္) ကိုယ္ေပ်ာက္ တိုက္ေလယာဥ္ F-22 ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ အခ်က္(၅)ခ်က္ကို ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

၁။ F-22 မ်ား၏ ပထမဆံုးအႀကိမ္ လက္ေတြ႕ တိုက္ခုိက္ေရး ေဆာင္ရြက္မႈသည္ ဆီးရီးယားႏုိင္ငံ၊ ရက္ကာၿမိဳ႕ရွိ IS အဖြဲ႕၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အေဆာက္အအံုကို ဗံုးႀကဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ပင္တဂြန္မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဝီလ်ံေမဗီလီက F-22 ေလယာဥ္မ်ားက ပစ္မွတ္ရွာ ဗံုးႀကဲေနသည့္ မွတ္တမ္း ဓာတ္ပံုမ်ားကို Slide မ်ားျဖင့္ ရွင္းျပခဲ့ၿပီး F-22 မ်ား၏ ပထမဆံုး စစ္ဆင္ေရးသည္ ေအာင္ျမင္မႈ အျပည့္အဝ ရရွိခဲ့သလို ပစ္မွတ္ကို အၿပီးသတ္ ဖ်က္ဆီးႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

၂။ F-22 မ်ားကို Lockheed Martin က အဓိက တာဝန္ယူ ဖန္တီးတည္ေဆာက္သည္။ Boeing ကဲ့သို႔ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားကလည္း F-22 မ်ား တည္ေဆာက္ေရး က႑တြင္ ပါဝင္ပံ့ပိုးသည္။ (၂၁)ရာစု၏ ေခတ္အမီဆံုး တိုက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ အေမရိကန္၏ သက္တမ္းလြန္ F-15 တိုက္ေလယာဥ္ ေမာ္ဒယ္လ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၏ ေနရာတြင္ ေရရွည္ အစားထိုးသြားရန္ ရည္ရြယ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ F-22 သည္ ေရဒါျဖင့္ ဖမ္းယူႏုိင္ျခင္း မရွိေအာင္ အဓိကထား ပံုစံထုတ္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး ၎၏ အင္ဂ်င္ႏွစ္လံုးက မီးခိုးတန္း ထြက္ေပၚျခင္း မရွိဘဲ အသံလြန္ ျမန္ႏႈန္းမ်ိဳး ေမာင္းႏွင္ပ်ံသန္းႏုိင္ေအာင္ ကူညီေပးသည္။ F-22 မ်ား တည္ေဆာက္မႈကို (၁၉၉၉)ခုႏွစ္တြင္ အစျပဳခဲ့ၿပီး ေလတပ္သို႔ (၂၀၀၂)ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေပးပို႔သည္။ ေလတပ္တြင္ (၂၀၀၅)ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္း၌ စတင္မိတ္ဆက္ အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုး တည္ေဆာက္ထားသည့္ F-22 ကို (၂၀၁၂)ခုႏွစ္တြင္ ေလတပ္ထံ လႊဲအပ္ေပးထားသည္။

၃။ F-22 တိုက္ေလယာဥ္တစ္စီး၏ တန္ဖုိးမွာ အလြန္ႀကီးျမင့္ၿပီး ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း(၁၉၀)မွ် က်သင့္သည္။ အေမရိကန္တြင္ စမ္းသပ္မႈ စံႏႈန္းျဖင့္ ထုတ္လုပ္ထားသည့္ (၈)စီး အပါအဝင္ F-22 တိုက္ေလယာဥ္ အစီးေရ (၁၉၀)ေက်ာ္ ပိုင္ဆိုင္ထားသည္။ F-22 မ်ား၏ အဓိက အားသာခ်က္မွာ တိုက္ေလယာဥ္မ်ား၏ လႈပ္ရွားေ႐ြ႕လ်ားမႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ႐ူပေဗဒ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ကန္႔သတ္ခ်က္ အမ်ားအျပားကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္မွဴးမ်ား၏ ကၽြမ္းက်င္မႈကို အေျခခံကာ လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းရင္း စစ္ကစားႏုိင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ F-22 မ်ားကို ေဝဟင္တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ အသာစီးရေစရန္ အဓိကရည္ရြယ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ္လည္း ဘက္စံု အသံုးခ်ႏုိင္သည့္ စံႏႈန္းမ်ိဳး ရွိေနသည္။

၄။ F-22 မ်ား တည္ေဆာက္သည့္ Raptor Program သည္ ကနဦးအဆင့္တြင္ ေငြေၾကးအကုန္အက် က႑ေၾကာင့္ ေဝဖန္မႈမ်ားစြာ ႀကံဳခဲ့ရသည္။ (၁၉၉၇)ခုႏွစ္က ေလယာဥ္၏ ဒီဇိုင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္မႈ စီမံကိန္းကို ေၾကညာစဥ္က ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္လြန္းျခင္းအေပၚ ေထာက္ျပ ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က အေမရိကန္ ေလတပ္သည္ F-22 (၄၃၈)စီးထိ မွာယူရန္ ရည္ရြယ္ခဲ့ရာ တည္ေဆာက္မႈ စရိတ္သက္သက္ ေဒၚလာ (၄၅)ဘီလီယံမွ် ကုန္က်မည့္သေဘာ ျဖစ္လာသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ မွာယူမည့္ အေရအတြက္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ၿပီး (၂၀၁၀)ျပည့္ႏွစ္က အေမရိကန္ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး ေရာဘတ္ဂိတ္စ္က F-22 မ်ား၏ တန္ဖိုးသည္ ႀကီးျမင့္လြန္းေၾကာင္း ဝန္ခံခဲ့သည္။

၅။ F-22 မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ ေမးခြန္းထုတ္စရာအခ်ိဳ႕ (၂၀၁၁)ခုႏွစ္က ထြက္ေပၚခဲ့ဖူးသည္။ ထုိစဥ္က ေလယာဥ္မွဴးမ်ားက ေလယာဥ္ကို ေမာင္းႏွင္ပ်ံသန္းစဥ္ ေခါင္းမူးျခင္းႏွင့္ ေအာက္စီဂ်င္ ျပတ္လပ္ျခင္းမ်ား ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည့္ေနာက္ ေလယာဥ္မ်ားကို (၄)လၾကာ ပ်ံသန္းမႈ ရပ္ဆိုင္းၿပီး ျပန္လည္ စစ္ေဆးခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားထံ ေအာက္စီဂ်င္ ေထာက္ပံ့သည့္ ပိုက္လုိင္းမွ အဆို႔တစ္ခုတြင္ ဒီဇိုင္းပိုင္း မွားယြင္းမႈ ရွိေနေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ ေတြ႕ရွိသည့္ေနာက္ ယင္းအားနည္းခ်က္ကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္မ်ားကိုလည္း တစ္သုတ္ခ်င္းစီ ျပန္လည္ ပ်ံသန္းရန္ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့သည္။

_Ref: PBS
acmv
Site Admin
 
Posts: 3962
Joined: Thu Dec 16, 2010 8:23 am

Return to ေနာက္ဆံုးေပၚနည္းပညာသတင္းမ်ား News about Technology, High Tech, Advanced Tech

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron