ျမန္မာျပည္မွာ civil engineer ဆိုရင္

ေက်ာင္းထပ္တက္မယ္ ဆိုရင္ သိသင့္သိထုိက္တာေတြကို ေလ့လာဘို့လုိပါတယ္။ လုပ္စားဘို့အတြက္တက္တာလား။ ေအာင္လက္မွတ္အတြက္တက္တာလား။ လုပ္စားဘုိ့ဆုိရင္တက္မဲ့ေက်ာင္းကေကာ လုပ္စားလုိ့ရေလာက္ေအာင္သင္ေပးနုိင္လားရဲ့လား? လူ ့သက္တမ္းရဲ့ သံုးပံုႏွစ္ပံုေက်ာ္မွ မသံုးမဲ့ပညာေတြကို ခက္ခက္ခဲခဲသင္ေနလုိ့ ဘာအက်ိဳးရွိမွာလဲ။ လက္ရွိအလုပ္ သို့ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရမဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းပညာ ထပ္သင္ဘို့အတြက္သိထားရမွာေတြကို စုေဆာင္းထားပါတယ္။ စင္ကာပူ က ပိုလီတက္(Polytech), အိုင္တီအီး (ITE), BCA, NUS, NTU ေတြ အေၾကာင္း အဂၤလန္နုိင္ငံ၊ ထိုင္း က AIT ႏွင့္ တၿခားေသာ နုိင္ငံကေက်ာင္းေတြ သင္တန္းေတြအေၾကာင္း

ျမန္မာျပည္မွာ civil engineer ဆိုရင္

Postby acmv » Fri Jun 13, 2014 6:14 pm

က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာျပည္မွာ civil engineer ဆိုရင္ အေဆာက္အဦး ေဆာက္တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ ကို ေျပးျမင္ၾကတယ္။


UK မွာေတာ့ civil engineer ဆိုတာ အေဆာက္အဦး ေဆာက္တဲ့ structure နဲ႕ building construction ပိုင္းကို သိပ္ မဆိုလိုဘူး။


urban planning, transportation, drainage, surveying, geotechnical စတဲ့ အပိုင္းေတြ ကို civil & infrastructure engineering လို႕ ေျပာဆို ရည္ညြန္းပါတယ္။


အခု ရန္ကုန္မွာ လူေတြ ႀကဳံေတြ႕ ခံစားေနရတဲ့ ကားက်ပ္ျခင္း ဒုကၡ၊ ေရလွ်ံျခင္း ဒုကၡ၊ ဂ်ိဳးျဖဴပိုက္ ကို အားကိုးရတဲ့ ၿမိဳ႕လည္ေခါင္ကလူေတြရဲ႕ ေရမလာျခင္း ဒုကၡ ေတြဟာ civil engineering နဲ႕ လုံးဝ သက္ဆိုင္တဲ့ ျပသနာေတြပါ။


ဒါေပမဲ့ civil engineer ေတြ ေျဖရွင္းလို႕ မရပါဘူး၊ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ civil engineer ေတြ အထက္မွာ စစ္ေရးအျမင္ ရွိၿပီး စြယ္စုံတတ္သိ အဘ ေတြ က လမ္းတျခမ္းခင္း ေပၚလစီေတြ၊ ဂြမ္ဖင္ ေပၚလစီ ေတြနဲ႕ ဘဲ လုပ္ေလ့ရွိတယ္။


civil engineer ေတြလည္း ဝဝစား ခ်င္ရင္၊ ဝင္မေျပာနဲ႕၊ မေဝဖန္နဲ႕၊ ေဝးေဝးမွာေန ဆိုၿပီး ဝ မရွိဘဲ ဝိ မလုပ္နဲ႕ ထုံး ႏွလုံးမူ ထားလိုက္ၾကပါ ေလေရာ။ ၾကာေတာ့ အဲဒီ civil engineer ေတြလဲ မေသြးဘဲ ထားတဲ့ ဓါးလိုဘဲ တုံးကုန္ၾကျပန္တယ္။


Transportation management တို႕၊ urban planning တို႕ ဆိုတာက “တိုင္းျပည္က ဘာလုပ္ေပးမလဲ မေမးနဲ႕ မင္း တိုင္းျပည္ကို ဘာလုပ္ေပးႏိုင္လဲ ေျပာ ဆိုတာမ်ိဳး” ေျပာမရဘူး။


စည္ပင္ခြန္ ေပးေနရုံတင္ အားမရလို႕ ကိုယ့္ အိမ္ေရွ႕ က ေျမာင္း ကို ကိုယ့္ဘာသာ ခါးေထာင္းႀကိဳက္ၿပီးထမင္းစားဖို႕ အလုပ္မလုပ္ဘဲ ေန႕တိုင္း ဆင္းေဖာ္ေနအုံးေတာ့ အဲဒီ ေျမာင္းထဲက ေရ ဆက္ စီး သြားဖို႕က gravity flow လုိတယ္ (mechanically လုပ္ဖို႕ကေတာ့ ေဝးေရာ)။


တရပ္ကြက္လုံး ဝိုင္း ေဖာ္ဦးေတာ့ main pipe ရဲ႕ capacity က နည္းေနရင္၊ level ေတြ မွားေနရင္ ဆင္းမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေျမာင္းထဲ အမိႈက္ မျပစ္နဲ႕၊ ေတြ႕ကရာ အမႈိက္မခ်နဲ႕ စတဲ့ အမ်ားျပည္သူ ပူးေပါင္း ပါဝင္ရမဲ့ အပိုင္းေတြ ရွိေပမဲ့ အကန္႕အသတ္ ရွိပါတယ္။ သူတို႕ အမိႈက္ ခ်ရမဲ့ အမိႈက္ပုံး ရွိဖို႕ လိုတယ္။ အဲဒီ အမိႈက္ပုံး ကို ပုံမွန္ လာသိမ္းတဲ့သူ ရွိဖို႕ လိုပါတယ္။


လူေန သိပ္သည္း ထူထပ္တဲ့ ၿမိဳ႕လည္ေခါင္မွာ အိမ္သာေတြက ထြက္လာတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြ စနစ္ တက် စီးဆင္း မသြားႏိုင္ဘူး ဆိုရင္၊ sanitation system မရွိဘဲ နယ္ၿမိဳ႕ေလးေတြကလို အိမ္သာက်င္းေတြ တူးထားရတယ္ ဆိုရင္ အခုလို ေရ ဒူးေခါင္းေလာက္ထိ တက္တာနဲ႕ septic tank ထဲက အတုံးအတုံးေလးေတြ ေရထဲ ေမ်ာလာႏိုင္တဲ့ အလားအလား ရွိေနတယ္။


ၿမိဳ႕လည္ေခါင္မွာ drainage system ေကာင္းေကာင္း မရွိဘဲ၊ ဒီ ေရေတြ ဘယ္ စီးမလဲ ဆိုတာ မိုးနတ္မင္းမွာ သိမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲ ကူးစက္ေရာဂါေတြပါ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အႏၱရာယ္ က အႀကီးႀကီးပါ။


အဝီစီ တြင္း တူးၿပီး သုံးေနတဲ့ သူေတာင္ ေတာ္ေတာ္ျမင့္တဲ့ အျမင့္ထိ flooding ျဖစ္လာေတာ့ အဝီစိတြင္း ထဲ အဲဒီ ညစ္ညမ္းေရေတြ ဝင္သြားရင္ သုံးေရေရာ၊ ေသာက္ေရေရာ စိတ္မခ်ရပါဘူး။


ရန္ကုန္ ရဲ႕ underground drainage system က ဘယ္ေလာက္ ထိ ယိုယြင္း ပ်က္စီးေနၿပီလဲ ဆိုတာ စိုးရိမ္စရာပါ။ ၿမိဳ႕သစ္ေတြဆိုရင္ drainage system ကို အထူးတလည္ေတာင္ ထည့္စဥ္းစားထားတယ္ မထင္မိဘူး။


Traffic က်ပ္တာကလဲ အဲလိုဘဲ။ ေန႕တဓူဝ လူေတြ ခံစားေနရတာက မျမင္ခ်င္ အဆုံး ျဖစ္ေနၿပီ။ လမ္းေပၚမွာ အခ်ိန္ေတြကုန္၊ အလုပ္ေတြ ေနာက္က်၊ တကယ္တမ္း စဥ္းစားရင္ ဒါေတြက တိုင္းျပည္ စီးပြားေရး ကိုပါ ထိခိုက္တဲ့ အထိပါ။


ကိုယ္လို ကားေမာင္းတဲ့ သူတိုင္းက စည္းကမ္း လိုက္နာ ဦးေတာ့ transportation arrangement မွားေနရင္ ျပသနာက တက္ေနမွာဘဲ။ bus network ဘယ္လို လုပ္ထားလဲ၊ traffic light ေတြ ဘယ္လို ေပးထားလဲ၊ လမ္းေတြရဲ႕ traffic ကို ဘယ္လို ထား ထားလဲ။ road user ေတြကို ဘယ္လို ထိမ္းေက်ာင္းမလဲ စတာေတြက marster plan လုိပါတယ္။ strategically management လုိပါတယ္။


အခု ရန္ကုန္မွာ traffic ေရွာင္ခ်င္လို႕ ကိုယ့္ကား နဲ႕ကုိယ္ သြားလဲ ဒီလမ္းဘဲ၊ taxi စီးလဲ ဒီလမ္းဘဲ၊ စပယ္ယာ က တင္တင္စီးစီး ဆဲဆဲဆိုဆို ေျပာတာဆိုတာ ခံပါမယ္ ဆိုၿပီး ဘတ္စ္ကား စီးလဲ ဒီလမ္းဘဲ။ ကားက်ပ္တာကို ဘယ္လို သြားေရွာင္မလဲ။


ေနာက္ဆုံး ေရွာင္ခ်င္ရင္ ၿမိဳ႕ပါတ္ရထား စီးဖို႕ဘဲ ရွိတယ္။ အခု လက္ရွိ ၿမိဳ႕ပါတ္ ရထား ကေရာ ဘယ္ေလာက္ထိ reliable ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။ ရထားက ဘယ္ ႏွစ္ နာရီ တစင္း လာၿပီး ဘယ္ေနရာ ေရာက္သလဲ၊ ဟိုနား ပ်က္ေနသလား၊ ဒီရထား မထြက္ေတာ့ဘူးလား ဆိုတာေတြ ေစာင့္လိုက္ရင္ လွ်ာေပၚ ျမက္ေပါက္သြားမယ္။


လူဦးေရ ၈သန္း ေလာက္ ရွိလာမွေတာ့ mass transport system တခု လုိကို လိုေနပါၿပီ။ အဲဒါေတြဟာ ျပည္သူေတြ ကိုယ့္အားကိုယ္ကို လုပ္မရပါဘူး။


Traffic ရွင္းဖို႕ ဟုိနား တံတားထိုး၊ ဒီနား တံတားထိုး၊ ၿမိဳ႕ထဲမွာ ကားေတြကို အခြန္ေကာက္မယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေလာက္နဲ႕ မရ။ ဟိုပြိဳင့္မွာ အဘ ကား ျဖတ္သြားတုံး မီးနီေနလို႕ အဲဒီ ယာဥ္ထိန္း ျဖဳတ္ျပစ္ကြာ ဆိုတာမ်ိဳးက အေျဖ မဟုတ္။


ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္ခ်င္တဲ့ စကားလုံးေတြနဲ႕ စကၤာပူ လို ျဖစ္ေအာင္ ၄လ အတြင္း တံတား ၄စင္း အၿပီး ထိုးမယ္ ဆိုတဲ့ ေပါက္တတ္ကရ စကားေတြ မွန္လား မမွန္လား သိပ္မေစာင့္ ခဲ့ရပါဘူး။ ၄ လ ဘဲၾကာပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္ strategically စဥ္းစားဖို႕ လိုပါတယ္၊ ထိထိေရာက္ေရာက္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႕ လိုပါတယ္။ ခမည္းခမက္ ကုမၸဏီ ေတြ ဂြင္ဖန္လိုက္ၾက၊ သားေတြ သမီးေတြ ကုမၸဏီေတြက လုပ္လို႕ ရမဲ့ ရိုက္စား ဂြင္ ဖန္လိုက္ၾက နဲ႕ေတာ့ အဆင္မေျပလွဘူး။


အရင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ အဘ လို ေရလွ်ံတာကေတာ့ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တုိင္း ေရႀကီးေနက်ဘဲ၊ က်ဳပ္ကေတာ့ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ဘူး ဆုိတာမ်ိဳး ေခါင္းေရွာင္ စကား ေျပာတဲ့သူမ်ိဳး ဆိုလို႕ကေတာ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ေတာင္ မလုပ္သင့္ ခဲ့တဲ့သူေပါ့။


အဲဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံး အေနနဲ႕ ပြားခ်င္တာကေတာ့ ေနာက္ ၅ ႏွစ္ နဲ႕ ၁၀ ႏွစ္ အတြင္းမွာ Civil Engineering ဘယ္ေလာက္ အေရးပါတယ္ ဆိုတာ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ သူ ၿမိဳ႕သား မ်ားက ကိုယ္ေတြ႕ ခံစားၿပီး ေျပာျပ ၾကပါလိမ့္မယ္လို႕.
acmv
Site Admin
 
Posts: 3962
Joined: Thu Dec 16, 2010 8:23 am

Return to ေက်ာင္းထပ္တက္မယ္ ဆိုရင္ ပိုလီတက္(Polytech), အိုင္တီအီး (ITE), BCA, NUS, NTU တက္မယ္ဆိုရင္

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron